Vissza a való világba?
Posted by Társkeresőoldal on 27 szeptember 2012

Újabban a nagyobb internetes társkereső oldalak offline randevúkat szerveznek. Nem hisznek a neten való ismerkedésben? Mennyivel jobb vagy eredményesebb az offline, mint az online randi?

Az internetes társkereső ügynökségek eddig azt ígérték, hogy a statisztikai tudományok felhasználásával segítenek az egymáshoz illő partnerek felkutatásában. Újabban viszont a nagyobb amerikai irodák régimódi szolgáltatással egészítik ki palettájukat: offline, az életben hozzák össze a párkeresőket, bárokban rendeznek összejöveteleket, ahol szeszesitalokat is fogyaszthatnak, sőt flörtölhetnek is.
„Túl gyakran fordult elő, hogy valakivel a világhálón ismerkedtem meg és amikor személyesen találkoztam vele, semmit sem éreztem iránta” – mondta a The New York Times amerikai napilapnak Emily Clapp, az OkCupid nevű népszerű társkereső szolgáltatás által a Manhattan egyik pincebárjában rendezett legutóbbi sörkóstolón.

Sok más társkeresőhöz hasonlóan Clapp úgy véli, a hálón kívüli rendezvények segítik abban, hogy könnyebben találjon partnert. Az interneten heteken vagy hónapokon keresztül üzengethet valakinek, hogy végül találkozzanak egy kávéházban, ahol percek alatt kiderül, hogy a másik egy tökfej.
„Az adatoknak megvannak a maguk korlátai. Mindig akadnak az emberi természettel és a feromonokkal – a viselkedéshormonokkal – összefüggő kiszámíthatatlan tényezők” – hangoztatja Susan Etlinger, az Altimeter Group kutatója. A cég vállalatoknak ad tanácsot a technológia alkalmazásának legjobb lehetőségeiről.
De mire jó befizetni egy társkereső szolgáltatásba pusztán azért, hogy egy bárban ismertessen össze a partnerrel? A 31 éves Clapp kisasszony, aki foglalkozására nézve adószakértő, szűrőnek tekinti a portálokat. Az általuk közvetített partnerek nagyobb valószínűséggel lesznek maguk is igazi románcot kereső, nem túlságosan elriasztó szinglik.

Sok száz rendezvény több mint ötven városban

A kizárólag feliratkozott társkeresőknek rendezett offline események jobbára a havi előfizetéssel járó szolgáltatások, vagy szerény díjazásért kiegészítik azt. Gyakorta kerül sor rájuk bárokban, mások programok köré szerveződnek: házi tészta készítés, kirándulások vagy valamilyen játék. Mind a fizetős Match.com, mind az általa tavaly megvásárolt, de önállóan működő OkCupid híve ennek a módszernek.
A Match az olimpiai idején hirdetésekben népszerűsítette a The Stir (kb. ’kavarás’) néven emlegetett eseményeket. A csaknem kétmillió fizető taggal rendelkező Match saját közlése szerint május óta havonta sok száz társas megmozdulást rendezett több mint 50 városban. A 2,9 millió aktív előfizetővel büszkélkedő OkCupid július eleje óta mintegy száz rendezvényt hozott össze New Yorkban és októberben San Franciscóra, Los Angelesre, Chicagóra stb. is ki akarja terjeszteni a kezdeményezést.
A példát kisebb cégek is követik. A MeetMoi iroda, amely használóinak lehetővé teszi annak közlését, hogy hol elérhetőek, majd megszervezi, hogy röviden találkozzanak egy kávé vagy egy ital mellett, újabban olyan összejöveteleket kezdeményezett, amelyeken egyszerre többen is megismerkedhetnek egymással.

A cikk folytatása: Nyest.hu
Fotó